top of page
Ruben Peeters

Boeiende content met een bedrijfsreportage!

Het verhaal van een klant in beeld brengen? Dat kunnen we op verschillende manieren: digitaal of print, tekst en beeld, foto’s en video’s ... Even divers is de briefing. Gebruikelijk is een digitale briefing, al dan niet vergezeld van een telefoontje of videocall. Maar nog het liefst gaan we ter plaatse bij de klant voor een reportage. Dat is niet alleen het leukst, maar dat levert ook het meeste op.

Speurneus

Misschien is het onze journalistieke speurneus. Misschien is het onze drang naar ontdekking. Waarschijnlijk is het een combinatie van de twee. Vraag het aan elke journalist: je komt bakken meer te weten als je ter plekke gaat. Je vertrekt voor het ene verhaal en je keert terug naar de redactie met tien mogelijke leads. Voor een bedrijfsreportage is dat niet anders.


Iederéén heeft nieuws

We staan al jaren in voor de interne communicatie van een klant uit de voedingssector. Die klant werkt met een klassiek personeelsmagazine, met aandacht voor de gebruikelijke dienstmededelingen en initiatieven van elke filiaal. Concreet gaan we langs en speuren we bij elke filiaalhouder naar het nieuws dat ze verbergen. In hun toonbanken, in hun ateliers, of ergens in een schuurtje helemaal achterin de tuin …

Ja, vaak schuilt er nieuws in de kleine details. Details die je nooit te horen krijgt via een digitale briefing of een snel telefoontje. “Vroeger stond ik in de zaak van mijn ouders als kleine jongen te helpen aan de kassa. Nu neemt mijn dochter de winkel over.” “Wist je dat wij de eerste zijn in België die dit product verkopen?” “Ik kijk op naar Willy Naessens”... en een dubbelinterview was geboren. Je kan het zo gek niet bedenken.


Denken als de klant

Zulke wisselwerking tussen ons en de klant is enorm boeiend. Wij krijgen – zo goed als – carte blanche, maar dat levert wel fantastische content op. Niet omdat wij zo fantastisch zijn, wel omdat we de klant zo goed leren kennen ... dat we denken zoals de klant.

Want wat gebeurde er met onze klant uit de voedingssector? Toen de verhalen van zijn filiaalhouders ook interessant bleken voor de consument, mochten we de reportages in externe communicatiekanalen gieten. Als blog en op sociale media. Foto’s nemen we zelf. En sinds kort nemen we ook onze camcorder mee. Het goede nieuws is dat een bedrijfsreportage niet eens zo veel tijd in beslag neemt om te realiseren en zeker niet zo duur is als je zou denken. Er is een reportage op maat van je budget. Net zoals er een verhaal is op maat van jouw doelgroep!

Neem contact met ons op en ontdek het zelf!

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page