De content die ons in het digitale tijdperk overstelpt, is overweldigend. In die context is het almaar moeilijker om op te vallen en je publiek te bereiken. Bestaat er een toverspreuk om met je content het verschil te maken in de verzadigde markt? Het antwoord is: ja! Creëer authentieke en unieke content. Met onze tips word je een contentmarketingwizard.
Voor je content creëert
Hoe bepaal je je doelgroep?
Om content te creëren die je publiek boeit, moet je eerst begrijpen wie dat publiek is en wat het belangrijk vindt. De eerste stap is daarom het opstellen van persona's of kopersprofielen van jouw ideale klanten. De demografie, de interesses en vooral de problemen van je doelgroep moeten in die profielen naar voren komen. Het zal gemakkelijker zijn jouw content te personaliseren als je weet voor wie je schrijft en wat je doelgroep zoekt.
Wij kunnen je helpen bij die stap door een workshop op te zetten. Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor meer informatie!
Hoe vind je je nichemarkt? In plaats van te ploeteren in een markt die toch al verzadigd is, vind je misschien beter een unieke niche die jou van de concurrentie onderscheidt. Stel: je baat een fitness uit. Dan kan je in plaats van over fitness in het algemeen te schrijven, je richten op trainingstips voor drukbezette mama’s of oefeningen voor senioren. Als je je op een specifiek publiek richt, kan je je als expert op dat gebied profileren en een trouw publiek opbouwen.
Je kan gerichte inhoud creëren en de impact van jouw marketingcampagnes maximaliseren. Specifieke inhoud die bij jouw doelgroep aanslaat en je helpt om je doelstellingen te bereiken, daar gaat het dus om.
Creëer boeiende content
Hoe trek je de aandacht van je publiek? Om met jouw content het verschil te maken van de rest, mag je gerust straffe taal en magische formules gebruiken die jouw lezers aanspreken. Met wat creativiteit schep je een levendig beeld en roep je een emotionele reactie op. Bovendien kunnen krachtige bewoordingen helpen om de punten die je probeert te benadrukken, in de verf te zetten. Je legt er de klemtoon op zodat die content zich onderscheidt van de rest van je verhaal. Bovendien bouw je zo bij je publiek getrouwheid op.
Kortom: voor creatieve content kies je de juiste ingrediënten, net alsof je de perfecte toverdrank zou brouwen. Het is een smaakmaker, waardoor je content makkelijker bijblijft en meer snackable is. Met mate gebruikt, geeft creatieve content je boodschap pit zonder te veel te overweldigen of er afbreuk aan te doen.
Hoe creëer je content van hoge kwaliteit? Tegenwoordig is het belangrijker dan ooit om kwaliteitsvolle content te produceren die zich van de massa onderscheidt. Dat betekent dat je je onderwerp vooraf grondig moet onderzoeken, unieke en aantrekkelijke visuals moet gebruiken en duidelijk en beknopt moet schrijven. Als je de kwaliteit van je content wil verhogen, wees dan niet bang om te investeren in professionele diensten zoals grafisch design of copywriting.
Trouwens, daarvoor ben je op de juiste plaats. IBIS communications creëert kwaliteitsvolle en boeiende content. Of je nu blogposts, socialmediaposts of videocontent nodig hebt, ons team van ervaren contentwizards staat klaar om je te helpen.
Hoe optimaliseer je je content?
Om je inhoud zo zichtbaar mogelijk te maken, moet die goed geschreven zijn, en voor zoekmachines geoptimaliseerd zijn. Bovendien moet je die content geregeld updaten zodat ze relevant blijft voor het publiek. Vergeet niet dat alles wat je maakt, ook geoptimaliseerd moet zijn voor mobiele apparaten ... Die zijn ondertussen goed voor meer dan 58% van het webverkeer.
Nog altijd overweldigd? Kwaliteitscontent creëren vergt tijd. Maak je geen zorgen – we zijn er om je te helpen. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie over onze contentcreatie en over de manier waarop we je kunnen helpen succesvol te zijn in een verzadigde markt.