Mensen brengen steeds meer tijd online door. Misschien is het een idee om aan een blog te denken voor je bedrijf.
Sinds 2020 is thuiswerk alleen maar populairder geworden. Mensen brengen meer tijd online door. Ze werken in de cloud, ze videochatten en shoppen online. Het leek even alsof de wereld stilstond, maar online gebeurde (en gebeurt) er best veel.
Mensen hebben meer tijd om de voor- en nadelen van je diensten of producten af te wegen. Ze zoeken meer info, wat betekent dat ze ook meer lezen. Misschien is een blog voor je website dan toch geen slecht idee? Lees dan zeker even verder.
Inspireer en informeer
Als een blog iets kan, dan is het wel inspireren en informeren. Vergelijk je producten, licht je diensten toe, bespreek de voor- en nadelen van een bepaalde keuze … Een blog geeft je alle ruimte om je creativiteit de vrije loop te laten. Hoe interessanter je content, hoe meer lezers je blog – en je producten! – zullen vinden. Ga dus zeker eerst na wie je doelpubliek is en waar ze warm van worden.
Recycleer content
Wat veel bedrijven en andere organisaties niet weten, is dat ze vaak al een schat aan interessante informatie hebben. In de loop van hun bestaan hebben ze al talloze artikels – online of in magazines – gepubliceerd, seminaries en workshops gehouden, conferenties en keynotes gehouden, essays geschreven … Al die info kan je gebruiken voor je blog.
Hoewel die info nog geen hapklare content voor je blog is, kan een copywriter er wel mee aan de slag. Zolang je hem maar een duidelijke briefing geeft. Meer over contentrecycling lees je hier.
Integreer visuele content
Het leuke aan een blog is dat je werkelijk alle content kan gebruiken om je artikel nog interessanter te maken. Naast copy kan je visuals, zoals illustraties en foto’s, video en links naar andere interessante info en je producten toevoegen.
Let er wel op dat ook je beelden inspireren. Gebruik dus enkel hoogwaardige content.
Schrijf correct
Kwaliteitsvolle content houdt ook in dat je tekst correct geschreven is. Veel mensen huiveren van dt-fouten, kromme of te lange zinnen, tikfouten en oubollig of te onvolwassen taalgebruik. Kortom, heb je het zelf niet in je om een correcte tekst neer te pennen, dan doe je best een beroep op een copywriter.
Kan je best een leuke tekst schrijven, maar ben je niet 100% zeker van je kunnen? Laat je tekst dan even nalezen of herschrijven.
Search engine optimisation (SEO)
Let op dat je niet alleen je lezers, maar ook Google boeit. Als je SEO niet klopt, zal je nooit hoog scoren in de zoekresultaten. Bepaal dus je doelgroep en gebruik de juiste keywords en omschrijvingen voor je titels en tags. Meestal kan je de SEO gewoon zelf in orde brengen. Maar de meeste bedrijven besteden dit luik, dat best gespecialiseerd is, gewoon uit aan een contentmarketingbureau. Je merkt het: een interessante blog schrijven kan iedereen. Maar wil je op grotere schaal en regelmatige basis degelijke content publiceren, dan kan je best even bij ons aankloppen. Succes!